شهرستان کهگیلویه؛
نوبت دهی تلفنی نیز به علت انتظار طولانی در لیست‌های انتظار برای برقراری ارتباط با  اپراتورها و در نهایت بعد از کلی منتظر ماندن پشت خط تلفن با عدم پذیرش مرکز درمانی مواجه می شویم و این امر موجب شده که پای بیماران و همراهان برای دریافت یک نوبت ساده نیز به بیمارستانها و مطب های خصوصی خارج از شهرستان بیش از پیش باز شود.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 28 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سامانه نوبت دهی آنلاین و تلفنی طی چند سال گذشته و به منظور کاهش صف‌های طولانی نوبت دهی در مراکز درمانی، طرح نوبت دهی اینترنتی و تلفنی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات پایه ریزی و اجرا شد اما حتی به گفته مسئولین این طرح نیز امروز چندان موفقیت آمیز نبوده و عدم دسترسی به اینترنت، جای خالی فرهنگ ترویج نوبت دهی اینترنتی و از همه مهمتر عدم هم‌ترازی طرح نوبت دهی اینترنتی با میزان سواد و فرهنگ همگانی، علت مهم به سرانجام نرسیدن این طرح در کشور شده است.  

از سویی دیگر نوبت دهی تلفنی نیز به علت انتظار طولانی در لیست‌های انتظار برای برقراری ارتباط با  اپراتورها و در نهایت بعد از کلی منتظر ماندن پشت خط تلفن با عدم پذیرش مرکز درمانی مواجه می شویم و این امر موجب شده که پای بیماران و همراهان برای دریافت یک نوبت ساده نیز به بیمارستانها و مطب های خصوصی خارج از شهرستان بیش از پیش باز شود.

برای گرفتن این گزارش شخص خودم نیز بارهای زیادی پشت خطوط تلفنی مانده ام و شاید گفتن این جمله کمی شوک آور باشد اما در حال حاضر یکسال تمام میشود که برای گرفتن یک نوبت دندانپزشکی همچنان منتظر مانده ام، حتی در این خصوص رایزنی های زیادی با پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی انجام دادم اما همچنان پشت در اتاق دندانپزشک منتظر هستم و ورود به اتاق دندانپزشک برای من و خیلی دیگر از بیمه شدگان تامین اجتماعی یک آرزو شده است.

در مقابل مسئولین این مرکز درمانی معتقدند که همه نوبت دهی‌ها به طور منظم و با حساب و کتاب انجام می‌شود و مشکل اصلی مراجعات بیش از حد مردم است. 

طبیعی است ۴ یا ۸ خط تلفن برای این تعداد از مراجعه ی بیماران کم می باشد و مشغول بودن خطوط باعث مراجعه ی حضوری بسیاری از بیماران و تلف شدن وقت آنان می شود و در نهایت نیز با رفتار بسیار نامناسب پرسنل درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت مواجه می شوند و بسیار ناامید و با روحی سرشار از تحقیر به خانه بر میگردند.

 در حال حاضر با مشکل سیستم نوبت دهی و کمبود ویزیت پزشک متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت روبرو هستیم. یکی از مراجعه کنندگان گفت: این کار علی ظاهر برای تسهیل و راحتی بیماران و مراجعه کنندگان صورت گرفته اما باید گفت که مشکلات دو چندان شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت مشکلات از شکل قدیم به شکل جدیدتری تبدیل شده است و هر چند بیماران از مراجعه حضوری در ساعت 5 صبح رهایی پیدا کرده اند اما با مشکلات جدیدتری روبرو شده اند.

خانم جوانی در خصوص این مشکلات و معضلات گفت: مراجعه کنندگان برای سیستم نوبت دهی با مشغول بودن خطوط تلفن مواجه میشوند و در واقع این مشکل به خاطر کمبود امکانات و تعداد محدود ویزیت های پزشکان و خیل عظیم تماس گیرندگان با این مرکز ناشی میشود. 

مشکلات و معضلات درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت تنها به سیستم نوبت دهی محدود نمی شود و در واقع کمبود امکانات و نبود پزشک کافی و تعداد ویزیت های محدود می باشد. این موضوع در حالی است که جمعیت شهرستان کهگیلویه و در واقع شهرستان ها و حتی بخش ها و روستاهای اطراف و تعداد بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی به تعداد درمانگاه های تامین اجتماعی بیشتری نیازمند است و تنها درمانگاه فعلی در شهر دهدشت با این همه مشکلات و معضلات اصلأ جوابگوی اینهمه بیمه شده نیست و نخواهد بود و ان شاالله روزی به این گفته رهبر معظم انقلاب برسیم که مردم جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند. 

یکی دیگر از بیماران با انتقاد به این سیستم گفت : متاسفانه نوبت دهی در این درمانگاه با مشکلات فراوانی همراه است ، گاهی برای یک نوبت ویزیت باید ساعت ها منتظر ماند ؛ حال ممکن است بیماری به دلیل شرایط سنی و غیره توان منتظر ماندن را نداشته باشد. 

این بیمار که از این رویه به شدت ناراحت بود و انتقاد کرد، گفت: کمبود پزشک در این مرکز درمانی صدای همه را درآورده است ؛ این همه بیمار و متقاضی که ماهانه مبلغی را برای بیمه پرداخت می کنند، اما وقتی به درمانگاه مراجعه میکنند با این مشکلات روبرو می شوند. 

این بیمار که دوست نداشت هویتش مشخص شود ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود که گاها با آن روبرو هستیم برخورد نامناسب افرادی است که متصدی امور نوبت دهی هستند و به دلیل مشغله ی ذهنی گاها برخورد خوبی با ارباب رجوع ندارند.

بر اساس این گزارش و بر اساس صحبت ها و انتقادات مراجعه کنندگان در مورد نحوه ی برخورد پرسنل به رییس درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت جناب دکتر خادمی مراجعه کرده و این مورد را یادآور شدیم و ایشان با قبول کردن این مورد، متأسفانه برای این مورد جواب قابل قبولی نداشتند. 

درپایان این گزارش امیدوارم که مسئولان و مدیران تأمین اجتماعی استان فقط بر ای یکبار هم که شده به صدای مردم در این شهرستان گوش فرا دهند و در جهت برطرف نمودن مشکلات و معضلات اساسی گفته شده گام بردارند و امیدوارم روزی برسد که هیچ بیماری در درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت در انتظار یک نوبت ساده متخصص روزها و ماه های زیادی را منتظر نماند و امیدواریم که به گفته رهبر معظم انقلاب هیچ بیماری جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد.

------------------- عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی -------------------

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
روابط عمومی تامین اجتماعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
سلام
خدمت دوستان عزیز عرض کنم اولا ما ۸ تا خط بیشتر داریم ۱۲ تا داریم،وانیا اقای به اصطلاح خبرنگارتون اصن بیمه شده ما نیستند و چون میخاستند سواستفاده کنند از دفترچه و ما اجازه ندادیم ایشون ناراحت شدند
جواد شیردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
باسلام
هرچندکه کسی واسه حرف ماارزش قائل نیست ولی لااقل حرفموکه میتونم بگم.لعنت خدابرکسی که نوبت دهی تلفنی رو راه انداخت.اون بیچاره بیسوادچه گناهی کرده.این فقط منبع درآمده واسه مخابرات.یک نوبت شاید بالایه 10هزارتومن شارژ ببره.دندانپزشکی که 50هزارتومنم شارژ تموم کنی عمرابتونی نوبت بگیری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
با سلام
دوهفته هست از ساعت ۶تا ۷ صبح زنگ میزنم پشت سر هم اما نتونستم نوبت دندانپزشکی بزنم فقط بوق مشغولی میخوره
مجید ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
امروز 10/5/14000 ازساعت شش تلفنی زنگ زذم الان ساعت 9/38 هست هنز بوق مشغلوی میخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار