در جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد؛
جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه روز گذشته با موضوع بررسی قیمت تمام شده گوشت قرمز در سطح شهرستان با حضور فرماندار و اعضای ستاد تنظیم بازار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 30 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، ثابت نبودن قیمت گوشت قرمز موضوع مهمی است که از ابتدای رمضان به خصوص طی چند روز گذشته بازار شهر را ملتهب و با افزایش خودسرانه قیمت، عرصه را بر مردم تنگ‌تر کرده است.

اعتصاب زیر پوستی قصابان روز گذشته بازار دهدشت را خالی از گوشت قرمز کرده بود. 

قصابان در حالی نبود دام زنده را علت کشتار نکردن خود عنوان کردند در حالی که فرماندار کهگیلویه در این زمینه اظهار داشت: در بازدید میدانی معاون و متولیان نظارت بر بازار از میدان عرضه دام، هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود نداشته است. 

علی پوزش بیان داشت: عده‌ای از قصابان عامل بی نظمی بازار گوشت شده و به مردم فشار وارد می‌کنند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ۳۰ واحد عرضه گوشت قرمز(قصابی) در سطح شهرستان فعالیت دارند، بیان کرد: ۵ تا ۶ نفر از این تعداد قصد دارند با ایجاد ناامنی وضعیت بازار را دچار چالش نمایند.

پوزش تصریح کرد: اتحادیه قصابان قصد دارد به صورت خودسرانه قیمت گوشت را افزایش دهد.

رئیس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام بهانه‌ای شده که حتی کالاهایی مانند سبزی فروشی ها و دکه های کفاشی که متأثر از قیمت ارز نیستند در شهرستان ما رشد قیمت داشته باشند! و این نکته خیلی عجیبی است.

پوزش با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان با قاطعیت اعلام کرد: هر گونه تخطی از مصوبات ستاد تنظیم بازار از سوی صنوف مختلف پیگیری و برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: متأسفانه در قصابی‌ها نوع گوشت عرضه شده به مشتریان مشخص نیست و گوشت بز را به عنوان گوشت بزغاله به خورد مردم می‌دهند و این خلاف است.

پوزش ضعف بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی بازار را مشهود دانست و با بیان اینکه در گذشته بازرسی به خوبی انجام می‌گرفت و مشکلی پیش نمی‌آمد، افزود: بازرسان صنعت و معدن انگیزه و رغبتی برای کار ندارند و هر کدام در یک راستا عمل می‌کنند. 

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: به منظور رفع بهانه قصابان مبنی بر کمبود دام زنده، تا اطلاع ثانوی خروج دام زنده از شهرستان کهگیلویه ممنوع است.

نماینده صنعت ومعدن در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های دولتی مردم را به بهانه های مختلف به تجمع مقابل فرمانداری تشویق می کنند که این امر پذیرفتنی نیست و باید برخورد شود.

سیدباقر افشین گفت: برای جلوگیری ازسوء استفاده قصابان ضروری است که نوع دام بر روی لاشه مشخص باشد.

افشین بیان کرد: در مورد آشفتگی بازار و عدم برخورد لازم با متخلفان از سوی بازرسان صنعت و معدن اعتراف میکنم.

سیدباقر افشین ادامه داد:اگر گوشت قرمز در سردخانه های دهدشت ذخیره شود عرضه و رساندن آن به دست مشتریان بهتر و باقیمت کمتری صورت می گیرد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه اظهار داشت: لغو پرونده قصابان متخلف در دستور کار اتاق اصناف است و بازرسان در این زمینه وظیفه نظارتی خود را تشدید کرده اند.

عین الله اخوان بیان کرد: باید عواقب افزایش برخی خدمات را در نظر گرفته تا شاهد بروز چنین آشفتگی های مقطعی در جامعه نباشیم.

اخوان تاکید کرد: قلم ما برای برخورد با متخلفان نمی لرزد و بازرسان اصناف بصورت شبانه روز فعالیت میکنند.

افزایش نرخ خدمات کشتارگاه از مواردی بود که به گفته صالحی رئیس تعزیرات در بالا رفتن قیمت گوشت اثر گذاشته است اما بالوایه افزایش نرخ خدمات را تنها ۴ هزار تومان دانسته و می‌گوید این قیمت در حدی نیست که روی قیمت گوشت اثرگذار باشد.

بالوایه اظهار داشت: افزایش نرخ خدمات کشتارگاه به ازای هر کیلو دام ۴۰۰ تومان برآورد می‌شود و این رقمی نیست که از آن به عامل قیمت سرسام‌آور گوشت یاد کرد.

دلداده کارشناس امور دام جهاد کشاورزی این افزایش نرخ را منطقی دانست و گفت: از سال ۹۲ تاکنون چه تسهیلاتی در اختیار دامدار قرار گرفته و چه برنامه‌ای برای تأمین دام ارائه شده است؟ باید شرایط دامدار هم در نظر گرفته شود تا در تعیین قیمت گوشت، دامدار متضرر نشود.

وی افزود: نباید کاری کنیم که ارزان شدن گوشت به دامدار ضرر وارد کند. دلداده برآورد قیمت واقعی گوشت برای بزغاله و بره را هر کیلو ۴۳ هزار و گوسفند را ۳۷ هزار تومان عنوان کرد.

امید صالحی کنترل خروج دام از شهرستان را در تعدیل قیمت گوشت مؤثر دانست و گفت: ۱۱ واحد غیر قانونی عرضه دام در شهرستان فعالیت دارند چنانچه جهاد کشاورزی اطلاعات این واحدها را به تعزیرات معرفی کند برخورد قانونی انجام خواهد شد.

رئیس تعزیرات کهگیلویه با بیان اینکه قبل از نوروز درباره این گونه افزایش قیمت‌ها هشدار داده بودم استفاده از ظرفیت ادارات برای بازرسی افتخاری را یک راهکار در کنترل هر چه بهتر بازار دانست.

اسلام خسروی که همواره دغدغه مردم را بدون ملاحظه رصد می کند با اشاره به بازدید از میدان عرضه دام قیمت‌ دام زنده را معقول دانست و گفت: در میادین دام قیمت دام زنده برای بزغاله به ازای هر کیلو تا ۲۰ هزار تومان و برای بز تا ۱۶ هزار تومان بود.

معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: اما این قیمت در میدان‌های غیر مجاز عرضه دام با اختلاف قیمت ۲ تا ۸ هزار تومان همراه بود.

خسروی اولویت ستاد تنظیم بازار را جمع‌آوری مراکز غیر مجاز عرضه دام خواند و گفت: از همین امروز دستگاه‌های نظارتی نسبت به جمع‌آوری این مراکز اقدام نمایند.

وی افزود: خروج دام هم تا اطلاع ثانوی و تا زمان تعدیل بازار گوشت موقتاً ممنوع است.

در این نشست قیمت هر کیلو گوشت بزغاله و بره ۳۹ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۳۴ هزار تومان مصوب شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
۴۳۰۰۰تومن چقدکم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار