کد خبر: ۷۲۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲ 19 March 2019
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از زایمان موفق خانم ۳۷ ساله در منطقه عشایرنشین پهنوک بهمئی و همچنین نجات این خانم زائو  از مرگ حتمی توسط دو تکنسین اورژانس هوایی گچساران خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس استان جلال پورانفرد با بیان اینکه این امدادخواهی در ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۷ در مرکز ارتباطات دهدشت مخابره شد افزود: نوزاد و مادر زائو از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: با اعلام این خبر به مرکز eoc دانشگاه علوم پزشکی بلافاصله  اورژانس هوایی گچساران به منطقه عشایرنشین و صعب العبور اعزام شد.
پوران فردبا اشاره به اینکه این مادر زائو ششمین فرزند پسر خود را تجربه می کرد افزود: این مادر باردار  پرخطر  مراحل اولیه زایمان در منزل ایجاد شده بود ونوزادعجول اجازه مادر را جهت انتقال فوری نداده بود.
وی عنوان کرد : تکنسین‌های اورژانس هوایی بلافاصله شرایط  زایمان را برای مادر فراهم میکند و این مادر ۳۷ ساله عشایری ششمین فرزند خود را بدست فرشتگان نجات بدنیا می آورد.
مدیر حوادث دانشگاه با اشاره به اینکه خانم زائو بعلت خونریزی شدید دچار وضعیت شوک میشود که با هوشیاری کادر درمان و  اقدامات پزشکی متناسب با وضعیت بدحال مادر  او را از  مرگ حتمی نجات میدهند.
پوران فرد بابیان اینکه این زایمان موفق توسط دوتکنسین باتجربه اورژانس هوایی گچساران بنام علی نادری و موسی کبوتری و همچنین کادر باتجربه پروازی آقایان نوری و عبادی  صورت. گرفت افزود : جای تشکر و قدردانی دارد که نیز باهوشیاری کادر درمان و و مهارت کاپیتان در پرواز سریع و بدون تلف شدن توانستند این ببمارمارد پرخطررا از مرگ حتمی نجات دهند و به بیمارستان امام خمینی دهدشت انتقال دهند .وی نیز در ادامه این خبر از تصادف پراید تاکسی با سمند در مرکز شهر گچساران و مصدوم شدن ۸ نفر خبرداد و افزود هر ۸ نفر توسط اکیپ‌های اورژانس بعد ارایه خدمات اورژانسی ۴نفر درمان سرپایی و ۴ نفر به بیمارستانشهیدرجایی انتقال داده شدند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار