کد خبر: ۷۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 18 May 2019
اداره‌کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و ساز در محدوده منطقه حفاظت شده دنا جلوگیری کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس طبق آن چه که منابع آگاه در محیط زیست استان گزارش داده‌اند در کوه‌گل سی‌سخت محدوده‌ای قرار دارد که طرح مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری در محدوده منطقه حفاظت شده قرار داشته و واگذاری آن به میراث فرهنگی غیر ممکن است.
بر همین اساس محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نشستی با میراث فرهنگی استان برگزار کرد و در این نشست موافقت شد که طرح مذکور به شرکت تعاونی جهت بهره‌برداری از انتفاع واگذار شود.
طبق گفته این منبع آگاه در محیط زیست استان قرار بر این شد که شورای اسلامی سی‌سخت محوریت این کار  را به دست گرفته و با تشکیل شرکت تعاونی این طرح به تعاونی واگذار شد تا از این رهگذر مردم از سود آن منتفع شوند.
وی در همین خصوص با بیان این که هرگونه ساخت و ساز در محدوده مناطق حفاظت شده ممنوع است افزود: اما متاسفانه در حالی که خود محیط زیست پیشنهاد دهنده حضور شرکت تعاونی در این طرح بود به هشدارهای محیط زیست مبنی بر رعایت قانون و پرهیز از هرگونه ساخت و ساز توجهی نمی‌کنند و در حالی که اصرار به ساخت و ساز در این طرح داشتند محیط زیست جلوی اقدام خلاف قانون آن‌ها را گرفت هر چند که در راه صیانت از مناطق حفاظت شده و اجرای قانون همکار ما مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
این منبع آگاه در محیط زیست استان با تاکید بر این که اجازه هرگونه ساخت و ساز را در این محدوده نخواهیم داد خاطرنشان کرد: امید داشتیم که شورای شهر سی‌سخت به عنوان یک دستگاه که باید ملزم و پایبند به اجرای قانون باشد وارد چنین موضوع خلاف قانونی نشود.
وی گفت: محیط زیست استان تا ارائه جواب نهایی از سوی مرکز برای تعیین تکلیف این طرح اجازه کوچکترین ساخت و سازی را در منطقه حفاظت شده نخواهد داد و بر همین اساس به هر گونه شایعه و انتشار اخبار کذب بی‌توجهی خواهد کرد و تنها ملاک این سازمان پابیندی و اجرای قانون است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
محیط زیست را همین ماموران نا توان خراب کرده اند اینها با شکار چیان شریکن الان در روستای کره و اطراف گوشت شکار فروخته میشه کیلویی ۱۵۰ هزار پس ماموران کجاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار