استاندر کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر از دروغ‌پراکنی «کرونایی» در استان به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 25 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های هشت‌گانه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام شده جهت پیشگیری ویروس اظهار کرد: فرماندار بهمئی در خصوص هم مرز بودن با استان خوزستان و شیوع از این طرق ابراز نگرانی کرده که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه همه از جمله نیروی انتظامی باید مصوبات شورای سلامت را مد نظر قرار دهند افزود: در خصوص بازگشایی اصناف پر ریسک و پر خطر هم منتظر دستور فردای ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بالا رفتن برخی آمارها در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: شهرستان کهگیلویه علاوه بر شهر دهدشت نمونه‌های چرام و لنده را هم داشته چون مرکزیت است هر چند در چرام اخبار خوشحال کننده‌ای داریم و در گچساران هم به اعلام فرماندار در حال حاضر بیمار کرونایی بستری در آی‌.سی‌.یو نداریم لذا باید فاصله‌گذاری هوشمند را بیش از پیش رعایت کنیم.
کلانتری گفت:  در باشت هم اقدامات خوبی انحام شده و بنا به گفته فرماندار وضعیت در آن جا آرام است در باشت قرنطینه خانگی افراد دنبال می‌شود.
وی در خصوص وضعیت شهرستان بویراحمد هم گفت: در بویراحمد و شهر یاسوج محدویت‌های ترافیکی خوبی وجود داشت جمع‌آوری زباله‌های خانگی افرادی که قرنطینه هستند از دیگر اقدامات بوده است.
استاندار به دیگر آمارهای خوب استان اشاره کرد و گفت: در مرکز استان هیچ بیمار بستری در آی‌.سی‌.یو ناشی از ابتلا به کرونا نداریم.
این مسوول به شایعه‌سازی‌ها در مورد افزایش شیوع ویروس در استان اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم کسانی که شایعه‌سازی می‌کنند چه بنایی دارند؟ مایوس و نا امید کردن مردم چه دلیلی دارد؟ آیا چنین آمارهایی وجود خارجی دارد که منتشر می‌کنند.
وی در خصوص بزرگنمایی کردن برخی آمارها از جمله آمار مبتلایان در شهرستان کهگیلویه گفت: آمار همه استان‌ها را دارم وقتی می‌گویند بسیاری از استان‌ها در یک روز تا 400 نفر نمونه مثبت داشته‌اند در حالی که در پیک استان ما نمونه‌های مثبت به 30 تا 40 نفر هم نمی‌رسد.
کلانتری با تاکید بر این که روی مبتلا شدن یک نفر هم در استان حساس می‌شویم؛ افزود: برخی مسائل در استان ما منجر به پیک می‌شود همان گونه که قبلا هم گفته‌ایم توفیقات خوب استان در گرو مشارکت مردم بوده است و سایت‌ها و خبرگزاری‌های ما اکثرا با خبرهای خوب و واقعیت‌ها کمک کرده‌اند هر چند بعضی‌ها بد نوشتند و وارونه جلوه دادند و به خط مقدم جبهه  تازیدند.
استاندار با بیان اینکه مقابله با کرونا همگانی است حزبی و سیاسی نیست، افزود: در برخی از شهرستان‌ها غیر تخصصی و غیر مسوولانه بعضی‌ها اظهار نظر می‌کنند و می‌گویند وضعیت قرمز است.
وی با درخواست از دادستانی در برخورد با کسانی که موجب تشویش می‌شوند، افزود: بعضی‌ها بدون سند بحران‌سازی می‌کنند که نمی‌توان از کنار آن گذشت چون با روح و روان مردم بازی می‌کنند.
این مسوول ادامه داد: برخی موضوعات را بدون تخصص مطرح می‌کنند و می‌گویند وضعیت قرمز است و اگر روزی واقعا وضعیت قرمز شد مثل چوپان دروغگو می‌شویم.
استاندار به تزریق 47 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد تا بدهی‌ها و معوقات و حقوق پرداخت شود و کمبودی وجود نداشته باشد.
وی رعایت پروتکل‌ها از سوی صنوف را لازم دانست و گفت: با آن‌ها که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود ابتدا راهنمایی سپس اخطار و دست آخر پلمب واحدها انجام شود.
وی با ابراز گلایه از برخی خانواده‌‌های کهگیلویه و بویراحمد که رعایت نمی‌کنند اظهار کرد: هر کسی در استان بمیرد ناراحت می‌شویم اما نباید تجمعی برای مردگان صورت گیرد.
استاندار با تاکید بر اینکه مرام تشییع جنازه‌ها نباید جای مانور قدرت شود افزود: در وضعیت فعلی هر چه مراسم تشییع جنازه‌ها کمتر باشد نشانه فرهنگ و درک و معرفت بالاست.
وی خطاب به برخی که برنامه‌های خاکسپاری و تشییع جنازه‌های آن چنانی دارند افزود: همه طایفه و فامیل دارند آوردن افراد به چنین مراسماتی یعنی وارد کردن به میدان مین، در عروسی‌ها هم وضعیت چنین می‌شود و با پیک روبرو می‌شویم.
کلانتری با بیان اینکه چرا باید یک نفر یک خانواده 21 نفری را مبتلا کند افزود: باید با چنین افرادی برخورد شود تا با جان مردم و خانواده‌ها بازی نشود. / فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار