روز گذشته با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران ، پروژه آبرسانی به عشایر زنگوا در منطقه پادوک کلنگ زنی شد. اما امروز جلوی فرمانداری گچساران تجمعی اعتراضی در واکنش به کلنگ زنی دیروز صورت گرفت !
کد خبر: ۹۸۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 29 August 2021

روز گذشته با حضور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران ، پروژه آبرسانی به عشایر زنگوا در منطقه پادوک کلنگ زنی شد."کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی عشایری زنگوا " اما امروز جلوی فرمانداری گچساران تجمعی اعتراضی در واکنش به کلنگ زنی دیروز صورت گرفت !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، تعدادی از کشاورزان و زمین داران روستای پادوک خیرآباد امروز جلوی فرمانداری گچساران نسبت به تخریب غیر قانونی زمین های کشاورزی خود اعتراض و خواهان رسیدگی فوری به مشکلاتشان شدند.
ریس شورای روستای پادوک در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : زمین های کشاورزی ما به علت همجواری با کهگیلویه چندین سال است که باعث درگیری و نزاع بین مردم آن منطقه بوده و قرار شده طبق مصوبه دولت تا مشخص شدن مرز هیچ گونه پروژه ای در زمین ها انجام نگیرد ولی متاسفانه اعضای شورای تامین کهگیلویه با هماهنگی فرمانداری گچساران پروژه آب و برق رسانی به عشایران و اسکان آنها در مجاورت زمین های کشاورزی ما را انجام دادند و بدون مجوز روستایی و به صورت غیر قانونی برای آب رسانی به عشایر آن از زمین های کشاورزی ما استفاده و آن را تخریب کردند.
کرمی افزود : از فرماندار گچساران خواهشمندیم جلوی این اتفاقات را بگیرند که منجر به درگیری و نزاع نشود.
وی اظهار داشت : مرز روستای پادوک توسط هیت دولت و تقسیمات کشوری تغییر کرده و جز محدوده شهرستان گچساران منصوب شده است ولی متاسفانه فرماندار کهگیلویه بدون هیچ مجوزی زمین های کشاورزی ما را برای آب و برق رسانی به عشایر تخریب می کنند.
یکی دیگر از معترضین از روستای پادوک گفت : با توجه به تغییر مرز روستای پادوک از کهگیلویه به گچساران ، ما هیچ مخالفتی برای آب رسانی به عشایر آن منطقه نداریم ولی نباید دلیلی باشد که زمین های ما را تخریب کنند یا عشایر را در محدوده زمین های کشاورزی ما سکونت دهند .
وی افزود : از فرماندار گچساران خواهشمندیم تا مشخص شدن تکلیف زمین های ما جلوی کار غیر قانونی آنها گرفته شود .
کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی عشایری زنگوا
کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی عشایری زنگوا
اعتراض کشاورزان روستای پادوک نسبت به تخریب زمین های کشاورزی
اعتراض کشاورزان روستای پادوک نسبت به تخریب زمین های کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار