نکته تاسف انگیز برای مسئولین شهرستان گچساران این است که این عضو شورا که خود را نماینده مردم پادوک در این اعتراضات معرفی می کند ، می گوید " ما احساس می کنیم مسئولین گچسارانی به اعتراضات ما توجه ندارند و سعی می کنند بدون در نظر گرفتن اعتراضات ما ساکت از کنار موضوع بگذرند !
کد خبر: ۹۹۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷ 02 September 2021

نکته ای که همواره در خصوص شان ، شخصیت و عملکرد مسئولین نطام اسلامی حائز اهمیت بوده ، توجه به جایگاه مدیریت در نظام اسلامی است ، چیزی که متاسفانه در عملکرد برخی از مسئولین کمتر دیده می شود و در این بین ضربه آن را هم اصل نظام اسلامی متحمل می شود !
بی برنامگی ، عدم آینده نگری ، بی توجهی به حقوق مردم ، پارتی بازی ، قوم و قبیله گرایی ، سیاسی کاری ، ترک فعل و بسیاری از موارد منفی در رفتار مدیریتی از جمله مواردی است که بر اثر نالایقی مدیران باعث ایجاد هزینه برای حاکمیت می شود .
در سال های اخیر با این دست مدیران بسیار مواجه بوده ایم ، مدیرانی که برخی از آن ها یک یا تعدادی از شاخصه های منفی برای یک مدیر در طراز جامعه اسلامی را دارند اما بنابر زد و بندهای سیاسی یا قومیتی همچنان در جای خود می مانند و هزینه ایجاد می کنند. بنابراین هر مدیری ادعای کارگزاری در جامعه اسلامی را دارد باید با همه توان خود در جهت پایین آوردن تنش های منطقه ای و اقداماتی که برای نظام اسلامی هزینه ایجاد می کند ، تلاش کند .
چند روزی است که پس از یک کلنگ زنی در یکی از مناطق عشایری نزدیک روستای پادوک که با حضور نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کهگیلویه ، تجمعات اعتراضی جلوی فرمانداری گچساران و استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، صورت می گیرد . 
اینکه این تجمعات تا چه میزان از روی حق است یا نیست ، موضوعی است که باید در محافل قانونی و قضایی مشخص شود اما توجه به نگاه مردم معترض و آنچه که آن ها از رفتار مسئولین فکر و بیان می کنند موضوع مهم دیگری است که کارگزاران نظام اسلامی باید توجه خاصی به آن داشته باشند .
عضو شورای روستای پادوک که از جمله اهالی معترض این روستا نسبت به عبور لوله های انتقال آب به مناطق عشایری است به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، می گوید " از عملکرد و هماهنگی مسئولین کهگیلویه و فرماندار گچساران در تضییع حق و حقوق خود گلایه مند هستیم .
کرمی ادامه داد : شاید برخی اینگونه فکر کنند که ما نسبت به انتقال آب به عشایر منطقه معترض هستیم در حالی که به این افراد می گوییم ما مسلمانیم و تفکر یزیدی نداریم که آب را بر روی هموطنانمان ببندیم بلکه مشکل ما عدم مشورت با اهالی روستا و انتقال این شبکه آبرسانی از زمین های کشاورزی ما و تخریب این زمین ها است .
نکته تاسف انگیز برای مسئولین شهرستان گچساران این است که این عضو شورا که خود را نماینده مردم پادوک در این اعتراضات معرفی می کند ، می گوید " ما احساس می کنیم مسئولین گچسارانی به اعتراضات ما توجه ندارند و سعی می کنند بدون در نظر گرفتن اعتراضات ما ساکت از کنار موضوع بگذرند و به نوعی از طرف دیگر این دعوا حمایت می کنند !
کرمی ضمن گلایه از حضور نماینده کهگیلویه در آئین کلنگ زنی اینگونه به شرح ماجرا می پردازد که طبق اسناد و مدارک رسمی و قانونی موجود ، مرز جغرافیایی روستای پادوک که قبلاً درسال 66 به اشتباه و به صورت غیر قانونی رودخانه اعلام شده بود به مرز اصلی و قانونی خود یعنی خط الراس کوه تنگ سیاه تغییر یافت یعنی الان طبق اسناد رسمی و تقسیمات کشوری زمینهای کشاورزی که برخی عشایر به صورت غیر قانونی در انها مستقر شده اند ، جزء حوزه استحفاظی شهرستان گچساران قرار گرفته اند پس چرا آقای موحد نماینده مردم کهگیلویه با اطلاع داشتن کامل ازاین موضوع در این آئین کلنگ زنی پروژه ابرسانی حاضر می شود؟ و چرا هنوز بعد از گذشت چند روز از تجمعات اعتراضی ما مردم روستای پادوک ، هنوز فرماندار و نماینده مردم کهگیلویه کار انجام پروژه غیر قانونی در زمینهای کشاورزی مردم پادوک را متوقف نمی کنند؟
وی گفت : چرا الان 40 روزه ازصدور حکم تغییر مرز که توسط هیئت دولت , وزارت کشور تایید شده است می گذرد ولی متأسفانه هنوز مسئولین گچساران و کهگیلویه این حکم را اجرایی نکرده اند چرا؟
این عضو شورای روستای پادوک ادامه می دهد که ما خواستار یک زندگی مسالمت آمیز با عشایر منطقه هستیم اما در این بین باید حریم قانونی (حداقل یک کیلومتر ) زمین های کشاورزی ما حفظ شود تا ما بتوانیم بر روی زمین های کشاورزی خود به کشت و زرع بپردازیم ضمن اینکه حتما خوشحال می شویم برای عشایر منطقه پس از استقرار هم آب ، هم برق و هم دیگر امکانات در نظر گرفته شود .
کرمی اظهار داشت که برای ما بی توجهی برخی مسئولین به درخواست هایمان قابل قبول نیست و از دو نماینده کهگیلویه و گچساران و همچنین فرمانداران این دو شهرستان می خواهیم که تلاش کنند مشکل ما را حل کنند و از حق و حقوق ما دفاع کنند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که طی این چند روز از تجمعات اهالی این روستا مشخص است و همچنین با لحاظ سخنان عضو شورای این روستا به نظر می رسد ، لازم و ضروری است فرمانداران و نمایندگان مجلس در دو شهرستان هر چه سریعتر موضوع را به صورت قانونی مورد بررسی قرار داده و نسبت به حل مشکل اقدام کنند .
لازم به توضیح است ، برخی اسناد از طرف این عضو شورا برای تحریریه تابناک فرستاده شده است .
تصاویر اعتراض هالی روستای پادوک جلوی استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار