مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد اربعین سرور وسالار شهیدان را جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی دانست و بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در همه ابعاد بالاخص برای روضه سید الشهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 27 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی که به همت خانواده شهید خدامراد پارسیان نژاد برگزار شده بود گفت: ارزش و اعتبار اربعین امام حسین (ع) مسبوق به سابقه است و یک مسئله ارزشی است که میان شیعیان رواج دارد و در تقویم تاریخی وفاداران حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است.
وی افزود: اولین مسأله‌ای که در ارتباط با اربعین جلب توجه می کند، تعبیر اربعین و عدد 40 در متون و منابع دینی است، به عنوان مثال پیامبر(ص) زمانی که به مبعوث شدند 40 سال سن داشتند، برخی انبیا در 40 سالگی به پیامبری برگزیده شدند، 40 سالگی در انسان ها به عنوان علامت و نشانه بالغ شدن و رشد فکری است، بنا به قول قرآن کریم میقات حضرت موسی(ع) با خداوند 40 روز طول کشید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر وتشکر از خانواده شهید پارسیان نژاد که هر ساله این مراسم را برگزار می کنند گفت: ترویج شعائر دینی و اسلامی و زنده نگه داشتن حادثه عظیم وتاریخی عاشورا و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کاری ارزشمند وماندگار و اجری عظیم دارد.
وی ، زنده نگهداشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و بهره‌وری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا را، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه آن عنوان کرد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ترویج سنت حسنه وقف در همه ابعاد بالاخص برای روضه سید الشهدا را یاداور شد وگفت: هرکس در استان کهگیلویه و بویراحمد بخواهد وقفی در زمینه های مختلف انجام دهد مدیریت و اداره موقوفه را از صفر تا ۱۰۰ خودش انجام دهد اداره اوقاف تنها کار ثبت آن را انجام می‌دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: وقف مال دولت و حاکمیت نیست بلکه مال عموم مردم است و در واقع وقت چشمه جاری است.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی اولویت فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه را گسترش فعالیتهای فرهنگی و ایجاد فضای آموزشی فرهنگ وقف دانست و جذب مشارکت عمومی مردم در ابعاد مختلف وقف از سوی واقفان را در استان ضروری خواند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه ها، فرهنگ وقف را متناسب با نیازهای استان از جمله در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، وقف در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام ،وقف در زمینه ازدواج و جهیزیه و وقف در زمینه کمک به خانواده های زندانیان را ترویج دهند.
در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز انجام گرفت: مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند و زیارت عاشورا در فضایی معنوی برگزار شد.

اربعین جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار